• Povećaj tekst
  • Smanji tekst
  • Negativni kontrast
  • Sivi tonovi
  • Čitljiv font
  • Reset

Zahtjev za kID

Aktivni članovi upisani u Imenik ovlaštenih arhitekata, Imenik inženjera gradilišta, Imenik krajobraznih arhitekata, Imenik stranih ovlaštenih osoba i Evidenciju osoba kojima je izdana potvrda za privremeno i povremeno obavljanje poslova koji još nisu podnijeli ZAHTJEV ZA IZDAVANJE kID(komorske kartice za digitalno potpisivanje dokumenta) isti od 1. lipnja 2021. godine trebaju predati u Agenciji za komercijalnu djelatnost proizvodno, uslužno i trgovačko d.o.o., AKD RA ured, Savska cesta 28/I. kat na sljedeći način:

  • Zahtjev mogu digitalno potpisati i dostavit na e-mail: ra-ured@akd.hr. Kako potpisati zahtjev vidite ovdje!

  • osobnim dolaskom u ured i popunjenim Zahtjevom, s važećom osobnom iskaznicom ili putovnicom i  preslikom obje strane osobne iskaznice ili putovnice u boji

Kartica se šalje u izradu kada korisnici  potvrde svoju e-mail adresu aktiviranjem svog računa prema uputama koje im stignu na e-mail adresu upisanu u zahtjev.

AKD će nakon izrade kartice obavijestiti podnositelja zahtjeva te se ona može preuzeti osobno ( za članove Komore iz Zagreba treba biti izabrano preuzimanje u RA uredu, ne dostava poštom) ili će mu biti dostavljena preporučenom poštom (za članove izvan Zagreba).

Napominjemo da se korisnici AKD-ovih usluga, koji žele ili moraju doći na šalter na Savskoj cesti 28/I. kat, mogu naručiti za termin u Uredu za javnu ovlast i registraciju preko online aplikacije eRED za rezerviranje termina.
Kroz web aplikaciju možete odabrati i rezervirati svoj termin.

Uz potvrdu termina zaprimit ćete i informaciju o potrebnoj dokumentaciji za određenu uslugu, predviđeno vrijeme trajanja samog procesa, ali i mogućnost odjave termina.
Zaboravite na čekanja u redovima i naručite se „preko eRED-a“!

Preuzmite aplikaciju eRED!

OPŠIRNIJE O POUNJAVANJU ZAHTJEVA ZA IZDAVANJE kID-a

U Zahtjevu popunjavate samo označeni dio:

 

 

Obrazac zahtjeva za izdavanje kID-a

 

PROMJENA PODATAKA NA kID KARTICI

Ukoliko ste već ranije preuzeli Vašu kID karticu, a Vaše se ime ili prezime promijenilo, nakon prijave promjene podataka Komori na obrascu Zahtjeva za promjenu podataka, za trošak izrade nove korporativne kartice trebate na račun Komore uplatiti administrativnu naknadu od 30,00 € (tar.br.6.) i poslati potvrdu u uplati na mail clanstvo@arhitekti-hka.hr .

Nakon toga podnosite novi Zahtjev za izdavanje kID-a s važećim podacima, te istome priložite kopiju odgovarajućeg osobnog dokumenta (osobna iskaznica ili putovnica).

Zahtjev možete osobno predati u Uredu AKD, kojom prilikom ćete vratiti nevažeću karticu.

U slučaju nemogućnosti dolaska u  Ured AKD, Zahtjev možete potpisati elektronski na računalu svojom e-osobnom iskaznicom, te tako potpisani zahtjev i kopiju eOI poslati na email  uz napomenu da je riječ o promjeni kartice zbog promjene osobnog imena.  Postojeću (nevažeću) karticu trebate vratiti poštom na adresu: AKD RA ured, Savska cesta 28/I. kat, 10000 Zagreb.

 

GUBITAK KARTICE

Gubitak kartice potrebno je prijaviti Komori, te na račun Komore uplatiti administrativnu naknadu od 30,00 € (tar.br.6.) i na mail clanstvo@arhitekti-hka.hr poslati potvrdu u uplati.

Nakon što nam dostavite potvrdu o uplati poslat ćemo Vam uputu o predaji zahtjeva za poništenjem izgubljene kartice i novog zahtjeva za izdavanje certifikata, koji ćete predati u Uredu AKD-a.

 

OBAVIJEST O NAČINU AKTIVACIJE KOMORSKE KORPORATIVNE ISKAZNICE (kID) ZA DIGITALNO POTPISIVANJE DOKUMENATA

Članovi koji imaju instaliran Middleware za eOI, a ne za kID, isti mogu koristiti za aktivaciju kID kartice, ali ne i za potpisivanje, s obzirom na to da ne sadrži drivere za kID kartice nego samo za eOI.
Zbog toga je na stranici https://www.certilia.com/preuzimanja/ potrebno je preuzeti i instalirati odgovarajući Middleware.

U sigurnosnoj omotnici koju svi korisnici dobiju zajedno s kID naznačeno je na kojoj se web stranici nalazi Middleware te da ga je potrebno preuzeti (instalirati na računalo).

Ukoliko ni nakon preuzimanja Middleware ne možete potpisivati dokumente s kID molimo da se obratite na:

 

Tehnička podrska RA (kID)

Tel: 0800 0440

E-mail: helpdesk-kid@akd.hr

Na videu niže, možete pogledati postupak aktivacije kID kartice:

https://youtu.be/yz3LClnWNsE


Softverski paket Certilia Middleware omogućuje korištenje Certilia kartica s certifikatima!

Softverski paket Certilia Middleware omogućuje korištenje Certilia kartica s certifikatima. Certilia Middleware je dostupan za Microsoft Windows operativni sustav (Windows 7 i više verzije), Linux, Macintosh OS X (10.11 El Capitan i više verzije). Podržane su 32-bitne i 64-bitne verzije operativnih sustava Windows, te 64-bitna verzija Linux (deb,rpm) i Mac OS X.

Kako biste mogli potpisivati s Vašom kID karticom, potrebno ga je instalirati, a možete ga preuzeti na sljedećoj poveznici:

https://www.certilia.com/preuzimanja/

 

Napomena!

Potpis neće biti kvalificiran ako u potpisnom alatu nije postavljeno da je format u kojem se potpis izrađuje napredan. U Adobe alatima to znači postavljanje CAdES-Equivalent umjesto PKCS#7 formata. Ta postavka se nalazi u Preferences – Signatures – Creation & Appearance pod Digital Signing Format.  

Preporuka je ipak koristiti bez naknade Certilia potpisni servis, koji izrađuje kvalificirani potpis s ugrađenim vremenskim žigom i statusom certifikata, tako da potpisani dokument može biti uspješno validiran dugo nakon isteka potpisnog certifikata. Ako se potpis napravi u Adobe ili drugim alatima, tada neće bez posebnog naloga biti ugrađen vremenski žig u potpis i po isteku certifikata neće biti uspješna validacija e-potpisa.

 

Udaljeni korporativni certifikat za pristupanje digitalnim uslugama te elektroničko potpisivanje

Obavještavamo korisnike kID kartice da AKD u svojoj ponudi ima i uslugu udaljeni korporativni certifikat za pristupanje digitalnim uslugama te elektroničko potpisivanje.

Ova usluga našim članovima omogućuje veću mobilnost i olakšava poslovanje, jer korisnik potpisivanje dokumenata obavlja putem besplatne mobilne aplikacije Certilia na svom mobitelu i/ili tabletu te nema potrebe za računalom ili čitačem kartica.

Mobilni identitet i udaljeni certifikati omogućuju pristup svim uslugama sustava eGrađani uz najvišu razinu sigurnosti, što se odnosi i na samostalno popisivanje stanovništva.     

Kako do Mobilnog identiteta i udaljenih certifikata:

Aplikacija Certilia mobileID dostupna je putem usluge Google Play za Android uređaje, te  putem usluge App Store za Apple uređaje.

Zahtjev za udaljeni potpis dostupan je na poveznici:

https://reg.certilia.com/ i ovdje

Trošak izrade Udaljenog korporativnog certifikata za pristupanje digitalnim uslugama te elektroničko potpisivanje snosi podnositelj zahtjeva.

 

Članovi Komore kada poslovnom karticom potpisuju dokumente u digitalnom obliku u vizualu svojeg digitalnog potpisa mogu koristiti znak Komore u sljedećem obliku:

Znak u pdf formatu možete preuzeti ovdje.

Upute za dodavanje znaka HKA u vizual digitalnog potpisa