Interdisciplinarna i internacionalna online edukacija koja spaja arhitekturu, neuroznanost i pedagogiju.
Kako bi se zadovoljile temeljne potrebe i interesi njegovih krajnjih korisnika - djece , projektiranje prostora za djecu, kao što su dječji vrtići iziskuje međusobno razumijevanje, dijalog i zajedničko djelovanje tri naizgled zasebna područja – neuroznanosti, pedagogije i arhitekture.
Kako?
Neuroznanost objašnjava na koji način različiti čimbenici prostora, poput osvjetljenja, boja, materijala, konfiguracije prostora, itd. utječu na naš mozak, ponašanje i osjećaje.
Pedagogija pomaže razumjeti specifičnosti djece i na koji način ona uče i razviju se u interakciji s okolinom i prostorom kao 3. odgajateljem.
Razumijevanje ta dva znanstvena polja omogućuje projektiranje prostora za djecu koji su u funkciji onih kojih i trebaju biti – djece.
Arhitektura prostorno-materijalna manifestacija odgovora na dječje razvojne (i druge) potrebe. Na edukaciji ćemo vidjeti kako je prikaz projektiranja jednog suvremenog dječjeg vrtića u Říčany-Větrníku, Češka.
Edukacija spaja spomenuta tri područja pružajući detaljniji uvid u razvojnu ulogu prostora, značajke neuroarhitekture te prikaz projektiranja jednog suvremenog dječjeg vrtića.
Edukacija će se održati uz simultani prijevod na hrvatski jezik.
KOME JE NAMIJENJENA EDUKACIJA?
- Arhitektima
- Dizajnerima interijera
- Odgojno-obrazovnim stručnjacima
- Ostalim zainteresiranima
SADRŽAJ EDUKACIJE RAZVOJNA ULOGA PROSTORA
- Kreiranja prostora prema multifunkcionalnom modelu (fokus, kreativnost, primjena)
- Prostor kao motivacija za kreativnost kroz multisenzorički pristup učenju
- Povezanost elemenata prostora i kognitivnih procesa
TEMELJI NEUROARHITEKTURE I UNAPREĐIVANJE ARHITEKTONSKE PRAKSE
- Uvod u ključne neuroznanstvene koncepte relevantne za arhitekturu
- Uvid u to kako neuroznanstvena načela mogu optimizirati utjecaje okruženja na ponašanje i dobrobit ljudi
- Uvid u integraciju neuroznanstvenih otkrića u proces arhitektonskog projektiranja
PRIMJER DOBRE PRAKSE - PROJEKTIRANJE VRTIĆA U ŘÍČANY-VĚTRNÍKU
- Arhitektonski studio Architektura, Češka Republika
- Dijete u središtu projektiranja
- Arhitektura koja omogućuje razvoj kreativnosti i podržava specifičnost razvoja djece
INFORMACIJE
Edukacija se održava 18.6. 2024. u 18: 30 h
Trajanje - 120 min
Kotizacije - 36 €
redovni studenti - besplatno sudjelovanje
SUDJELOVANJE
Zoom online live edukacija 18.6. 2024. u 18: 30 h
PREDAVAČI
DAVID KRAUS, češki arhitekt, arhitektonski studio Architektura
CLARISSA RODRIGUES MACHADO, arhitektica i urbana dizajnerica
MARIJA ŠINKOVIĆ BEČIĆ, pedagoginja
"I CALL ARCHITECTURE FROZEN MUSIC". Johann Wolfgang Von Goethe
Powered by: Sika Croatia @Sika Croatia d.o.o.
PARTNERI EDUKACIJE
Hrvatska komora arhitekata
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
BODOVANJE EDUKACIJE
Prema Programu stručnog usavršavanja HKA webinar se vrednuje s dva (2) akademska sata iz područja D / Konstrukcije.
PREDAVAČI
David Kraus je češki arhitekt koji je diplomirao arhitekturu na fakultetu u Pragu (FA CTU). Od 2002. vlasnik je arhitektonskog studija Architektura. U svom radu razvija vlastiti alternativni put moderne arhitekture i inspiraciju crpi iz drugačijih, nesvakidašnjih motiva, a rad njegovog studija temelji se na traženju informacija, inspiracije i motivacije izvan samog polja arhitekture; u muzici, vizualnoj umjetnosti, pisanju, fizičkom radu; na moru, u šumi, na ulici… Eksperimentalni rad Davida Krausa predstavljen je na izložbi Visions 1997. godine. O njemu je snimljen dokumentarni film White Crows (Češka televizija). Drži predavanja, izlaže, objavljuje u zemlji i u svijetu, a njegov rad je nagrađen i nizom nagrada (primjerice, 2018 Czech Architecture Prize, 2018 Grand Prix National Architecture Prize).
Clarissa Rodrigues Machado je arhitektica i urbana dizajnerica koja trenutno živi i radi u Italiji. Magistrirala je neuroznanost primijenjenu na arhitektonski dizajn na Sveučilištu Iuav di Venezia. Njezino profesionalno usmjerenje u kojem spaja društvene znanosti s arhitektonskim projektiranjem doprinosi stvaranju prostora koji u fokus stavljaju dobrobit ljudi. Clarissin doprinos polju neuroarhitekture prepoznat je u akademskim krugovima i međunarodnim forumima.
Marija Šinković Bečić diplomirala je na Fakultetu Političkih znanost u Zagrebu te na poslijediplomskom studiju Ekonomskog fakultetu u Osijeku i na smjeru pedagogije Filozofskog fakulteta. Od 2010. godine Certificirani je trener Strength Deployment Inventory (SDI®). Godine 2013. stječe zvanje voditelja EU projekata. Godine 2018. završila je Institut za Montessori pedagogiju Montessori Vereinigung Steiermark KPH Graz. Na završnoj je godini poslijediplomskog studija na Učiteljskom fakultetu iz područja cjeloživotnog obrazovanja.